Mit 10000 Toman kann man nicht sogar essen gehen, aber mit dem Geld kannst du hier Deutsch lernen. Das ist deine Entscheidung!

آمار سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما کدام یک به یادگیری زبان آلمانی کمک بیشتری می کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 86
  • بازدید کل : 269453

هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه های آلمان


هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد. بخش اول هزینه‌هایی است که مربوط به دانشگاه و تحصیل می‌شود. بخش دوم را می‌توان به هزینه‌های جانبی همانند بیمه دانشجویی، مواد غذایی و خانه دانشجویی تقسیم‌بندی کرد.

مهم‌ترین بخش هزینه‌های دانشجویی شهریه دانشگاه است. البته شهریه در تمامی دانشگاه‌های آلمان وجود ندارد .

اما هزینه خدمات دانشجویی که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در هر ترم است، در تمامی دانشگاه‌ها وجود دارد. با پرداخت هزینه خدمات دانشجویی، می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و در مواردی در شهرهای مجاور و همچنین از امکانات گوناگون دانشگاه بصورت رایگان استفاده کرد.

اما در دانشگاه‌هایی که شهریه وجود دارد نیز این مبلغ بصورت میانگین ۵۰۰ یورو در هر ترم می باشد. بنابراین می‌توان گفت که هزینه دانشجویی با احتساب شهریه و مخارجی همچون خرید کتاب و یا کپی کردن و از این قبیل هزینه‌ها، با تقسیم بر ماه‌های سال، مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو در هر ماه خواهد بود. همان طور که اشاره شد در دانشگاه‌هایی که شهریه وجود ندارد‌، طبیعتا این میزان کمتر خواهد بود.

منبع : http://eustudy.org

  انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 303

برچسب های مهم

Viel Spaß beim Deutsch Lernen

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما