Mit 10000 Toman kann man nicht sogar essen gehen, aber mit dem Geld kannst du hier Deutsch lernen. Das ist deine Entscheidung!

آمار سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما کدام یک به یادگیری زبان آلمانی کمک بیشتری می کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 59
  • بازدید کل : 269014

هزینه‌های غیرتحصیلی و جانبی در آلمان


هزینه‌های غیرتحصیلی و جانبی در آلمان

اما مهم‌ترین هزینه‌ی غیرتحصیلی مربوط به خانه دانشجویی است. در این مورد دو انتخاب وجود دارد. انتخاب اول، خانه‌های تحت پوشش دانشگاه که ارزان‌تر و از امکانات بیشتری برخوردارند (به طور نمونه استفاده رایگان از اینترنت). انتخاب دوم خانه‌های دانشجویی خصوصی است.

طبیعتا در شهرهای کوچک هزینه‌های مسکن ارزان‌تر و در شهرهای بزرگ گران‌تر است. با این حال چه در خانه‌های خصوصی و چه در خانه‌های دانشجویی تحت پوشش دانشگاه، بایستی مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ماه برای مسکن در نظر گرفت. نکته قابل ذکر دیگر در مورد خانه‌های دانشجویی خصوصی و وابسته به دانشگاه در این است که در مورد دوم هزینه‌هایی همچون آب، برق، شارژ ماهانه، بر روی اجاره بها است، در حالی که در خانه خصوصی علاوه بر مبلغ اجاره، هزینه موارد ذکر شده را نیز جداگانه باید پرداخت.

هزینه بعدی که راهی برای فرار از آن وجود ندارد، هزینه بیمه دانشجویی در آلمان است. هزینه بیمه حدود ۵٠ یورو در ماه درنظر گرفته می شود.

اگر برای مواد غذایی و پوشاک نیز مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو در هر ماه در نظر بگیریم که البته تنها در قالب زندگی دانشجویی قابل تصور است، هزینه‌ها با احتساب هزینه‌های تحصیلی و غیرتحصیلی و با توجه به الزام پرداخت شهریه یا عدم الزام آن، شهر محل سکونت و همچنین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری همانند تلفن و اینترنت (در خانه‌های خصوصی)، مبلغی در حدود ۵۰۰ تا ٧۰۰ یورو در هر ماه برآورد می‌شود.

منبع : http://eustudy.org

  انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 274

برچسب های مهم

Viel Spaß beim Deutsch Lernen

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما