Mit 10000 Toman kann man nicht sogar essen gehen, aber mit dem Geld kannst du hier Deutsch lernen. Das ist deine Entscheidung!

آمار سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما کدام یک به یادگیری زبان آلمانی کمک بیشتری می کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 19
  • بازدید کل : 267586

شرایط اخذ اقامت آلمان


شرایط اخذ اقامت آلمان

آلمان کشوری است که از نظر صنعتی و اقتصادی در اتحادیه اروپا دارای جایگاه خاصی میباشد و نظام سیاسی آن از نوع جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای 16 ایالت است که این ایالتها در بعضی موارد میتوانند بصورت مستقل عمل کنند و به همین علت هر ایالت قوانین تحصیلی و شغلی خاص خود را دارا میباشند و در برخی ایالتها تحصیل رایگان میباشد و برخی شامل هزینه است .

 

اقامت آلمان نیز مانند دیگر کشورهای اروپای به دو دسته موقت و دائم تقسیم میشود که شرایط اخذ اقامت برای هریک متفاوت است

 

دسته اول یعنی اقامت آلمان از نوع موقت که شامل اقامت تحصیلی ، آموزشهای حرفه ای و شغلی ، سمینارها و پژوهش و تحقیق میباشد ، مدت زمان این نوع اقامت حد اکثر یک سال میباشد و در صورت نیاز به زمان بیشتر مانند تحصیل ، باید هر سال ویزا تمدید گردد .

 

 

 

دسته دوم اقامت دائم آلمان یا همیشگیبه افرادی تعلق می گیرد که پنج سال کامل دارای اقامت غیر دائم بوده، هزینه زندگی خود را از راه کار خود تامین ‌نموده و زبان آلمانی را تا اندازه ای بداند، از اقامتهای که میتوانند منجر به اقامت دائم شوند به اقامتهای سرمایه گذاری ، ازدواج ، و بلوکارت اشاره نمود . و لازم به ذکر است این نوع ویزا ها نیز در اصل موقت می باشند ولی در نهایت تبدیل به اقامت دائم میگردند .

 

اقامت آلمان و مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

 

با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان، دریافت اقامت فرد متقاضی ( مجرد و یا متاهل همراه با خانواده همسر و کلیه فرزندان مجرد زیر 18 سال ) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان پذیر می باشد شرایط اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری :

 

ارائه نامه رسمی از بانک کشوری که از آنجا اقدام می نمایید ، که بیانگر سرمایه نقدی مورد نظر باشد .

 

ارائه طرح وبرنامه تجاری یا صنعتی قابل قبول که در آن بازار کار هدف و درآمد و سود دهی با توجه به مشخصات بازار کشور آلمان بررسی شده باشد ،

 

و پیش بینی میزان کارکرد حساب بانکی از شروع فعالیت تا انتهای 3 سال آینده 250/000 یورو باشد

 

 

 

مراحل اخذ اقامت :

 

 

پس از ارادئه نامه رسمی بانک و همچنین business plan و گرفتن اجازه فعالیت تجاری , متقاضی جهت گرفتن وقت سفارت برای خود و خانواده و ارائه مدارک مورد نظر جهت گرفتن ویزای نوع D اقدام مینماید

 

پس از اخذ ویزای آلمان و ورود به آلمان مطابق طرح اقتصادی که قبلا ارائه نموده بود شروع به فعالیت و ثبت شرکت مینماید و اقامت یک ساله خود را میگیرد و پس از گذشت یک سال در صورتی که مطابق برنامه و طرح پیش رفته باشید اقامت شما برای دو سال دیگر تمدید میگردد و در پایان این دوسال اگر فعالیت شرکت مثبت بوده و فرد متقاضی و خانواده ایشان مشکلات قانونی نداشته باشند آنگاه به ایشان و خانواده اقامت دائم داده میشود .

 

 

 

 

 

اقامت از طریق ازدواج نوع دیگری از شرایط مهاجرت به آلمان میباشد

 

چنانچه شمابا فردی که اقامت آلمان را دارد ازدواج نماید ، به شما هم اقامت آلمان داده میشود و چنانچه 5 سال از ازدواج شما گذشته باشد به شما تابعیت آلمان داده میشود .

 

توجه نماید اقامت از نوع ازدواج هیچ ربطی به جنسیت ندارد و از مزایای این نوع اقامت میتوان به این نکته اشاره کرد که شما اجازه کارتمام وقت خواهید داشت و تمام قوانینی که شامل افرادی که تابعیت حوزه شینگن را دارند برای شما نیز صادق است .

 

نکته مهم این است که برای ازدواج با فردی که تابعیت آلمان رادارد باید شما هم حتما درخواست تابعیت بدهید البته تا زمان مورد نظر نگذرد به شما تابعیت داده نخواهد شد ولی برای ازدواج حتما باید درخواست تابعیت داد .

 

اقامت از طریق کارت آبی

 

در سال 2007 میلادی با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در اروپا کشورهای عضو اتحادیه که بالغ بر 27 کشور هستند ، طرحی را برای جذب نیروهای کار متخصص غیر اروپایی برنامه ریزی کردند و به واسطه این برنامه برای کار و مهاجرت به تمامی کشور های عضو اتحادیه بغیر از انگلستان ، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این طرح خودداری کردند مهاجرت کاری داشته باشند.
این طرح بر اساس ایده گرین کارت آمریکا برنامه ریزی گردید و با توجه به نماد پرچم اروپا نام آن را کارت آبی گذاشتند ، و بر این اساس امکان اخذ اقامت از طریق استخدام فراهم گردید

 

کشور آلمان اولین کشوری بود که با توجه به اینکه در آن زمان بزرگترین قدرت صنعتی اروپا محسوب میگردید و پتانسیلهای خوبی داشت لذا از این طرح استقبال نمود

 

از اول جولای 2012 میلادی دولت آلمان شرایط و پیش نیاز های دریافت آبی کارت را بطور رسمی اعلام کرده و به آن ضمانت اجرایی داده است.
و بر این اساس نیروهای متخصص کاری غیر اروپایی میتوانند با دریافت این نوع ویزای کاری ، به آلمان مهاجرت کاری نمایند و خانواده های خود را نیز به همراه خود بیاورند.
و چنانچه شما بتوانید از طریق ویزای بلو کارت وارد آلمان شوید از تمام مزایای شهروندان اروپای برخوردار خواهید شد و چنانچه 5 سال بتوانید از طریق کارت آبی در آلمان کار کرده و هزینه های خود راپوشش دهید موفق به اخذ اقامت آلمان از نوع دائم میگردید .

 

مشکل ترین قسمت ، پیدا کردن کارفرمایی است که شما را استخدام نماید برای پیدا کردن کارفرما هم میتونید آنلاین (از طریق سایت های کاریابی) جستجو کنین و یا اگر امکان اومدن به آلمان رو دارید، حضوری اینجا اینکار رو بکنید. اگر آنلاین اقدام کنید و شرکت از سابقه کاری شما خوشش بیاد و همچنین تمایل به گرفتن نیرو از خارج از آلمان داشته باشه (این نکته خیلی مهم هست، چون اکثرا شرکت های کوچک تمایلی به این کار ندارند) معمولا روند به اینصورت خواهد بود که با شما تلفنی مصاحبه انجام میشه. در صورت مثبت بودن نتیجه مصاحبه برای شما دعوت نامه مصاحبه حضوری میفرستن که شما باید با این دعوت نامه به سفارت آلمان مراجعه کنید و درخواست ویزای تجاری بدید. بعد از دو هفته در صورتی که مشکلی نباشه ویزا برای شما صادر میشه. با اون ویزا برای مصاحبه وارد آلمان میشید و مصاحبه رو انجام میدید. معمولا دو یا سه روز به هزینه شرکت در آلمان خواهید بود (به همین علت شرکت های کوچک تمایلی به گرفتن نیرو از خارج از آلمان ندارند، چون هزینه و زمان بیشتری باید صرف کنند) و بعد از مصاحبه به ایران برمیگردید. معمولا نتیجه مصاحبه طی مدت ۱۰ روز به شما اطلاع داده میشه. اگر نتیجه مصاحبه حضوری هم مثبت باشه، شرکت به شما حقوق و مزایای پیشنهادیش رو اعلام میکنه و در صورت رضایت شما، برای شما قرارداد کاری و یک نامه درخواست صدور ویزای موقت که باید از طرف شما تحویل سفارت آلمان بشه، صادر میشه.

منبع : http://eustudy.org

  انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 361

برچسب های مهم

Viel Spaß beim Deutsch Lernen

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما