Mit 10000 Toman kann man nicht sogar essen gehen, aber mit dem Geld kannst du hier Deutsch lernen. Das ist deine Entscheidung!

آمار سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما کدام یک به یادگیری زبان آلمانی کمک بیشتری می کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 42
  • بازدید کل : 267622

پاسخ به پرسش های متداول در مورد زندگی و تحصیل در آلمان


پاسخ به پرسش های متداول در مورد زندگی و تحصیل در آلمان

پرسش های متداول:

۱) شرایط ادامه تحصیل در آلمان چیست؟
برای شروع به تحصیل:
ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
قبولی قطعی در یکی از دانشگاه های دولتی ایران و ارائه کارنامه سبز رنگ کنکور
برای ادامه تحصیل درآلمان:
ارائه مدرک دیپلم
به پایان رساندن سال دوم دانشگاه دولتی در ایران
ارائه کارنامه سبزرنگ سازمان سنجش و ریز نمرات واحد ها ی گذرانده
برای دانشجویان دکترا و فوق لیسانس:
ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و لیسانس به همراه ریز نمرات هرکدام
◄ کلیه متقاضیان باید قبل از شروع به تحصیل از طریق شرکت در امتحانDSH و یــا
Test-Daf، سطح زبانی مورد نظر را کسب کنند. متقاضی هنگام در خواست پذیرش باید حدود 400 الی 800 ساعت زبان آلمانی گذرانده باشد.

۲) مرکز ASSIST چیست؟
در سال 2004 تعداد 50 مرکزآموزش عالی درآلمان تحت پوشش سیستم ارزش یابی مشترک مدارک تحصیلی به نام ASSIST در آمدند.مرکز ASSIST با بررسی مدارک تحصیلی مشخص می کند که امکان ادامه تحصیل در کدام شهر و رشته در آلمان ممکن می باشد. چنان چه دانشگاه مورد نظرتان جزء این مجموعه باشد باید در خواست خود را مستقیماً به ASSIST ارسال نمایید. دقّت فرمایید که آخرین اطلاعات راجع به ASSIST از پایگاه اینترنتی www.uni-assist.de قابل دریافت است.

۳) آیا این امکان وجود دارد که در آلمان رشته ی تحصیلی را تغییر داد؟
اجازه تحصیل تنها در همان رشته ای امکان دارد که فرد در ایران درآن پذیرفته شده است.تغییر رشته فقط در صورتی امکان پذیر است که فرد مجدداً در کنکور سراسری شرکت کند و در رشته دلخواه خود قبولی به دست آورد. دانشگاه تصمیم گیرنده است که آیا می توانید با توجه به معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی و قبولی دانشگاه سراسری، دانشگاه پذیرش بگیرید.لازم به ذکر است که گرفتن پذیرش در رشته هایی نظیر پزشکی و دندان پزشکی که دارای ظرفیت محدود می باشند، مشکل است.

۴) آیا می توان در مقطع فوق لیسانس رشته ی تحصیلی را تغییر داد؟
در آلمان امتحان ورودی در مقطع کارشناسی ارشد برای راه یافتن به این دوره برگزار نمی شود بلکه مدرک دوره کار شناسی ملاک است. از آن جایی که دوره کارشناسی ارشد، به عنوان ادامه کارشناسی در نظر گرفته شده است، دانش دوره لیسانس پیش شرط ورود به این دوره می باشد.در نتیجه تغییر رشته ممکن نیست.

۵) آیا با داشتن مدرک کاردانی می توان در آلمان ادامه تحصیل داد؟
قبولی در مقطع کاردانی برای ورود به دانشگاه های آلمان کافی نیست.چنان چه فردی پس از اتمام آن در کنکور کاردانی به کار شناسی شرکت کند و در مقطع کارشناسی همان رشته پذیرفته شوند، می تواند از آلمان در خواست پذیرش کند.

۶) مدّت زمان تحصیل در آلمان چه قدر است؟
طول مدّت تحصیل برای بسیاری از رشته ها 8 ترم است .در صورت عدم قبولی در چند در درس و یا گذراندن تعداد واحد ها، کمتر از حد در نظر گرفته شده، دوره تحصیل طولانی تر می شود. دوره PHD بسته به رشته 3 الی 4 سال طول می کشد.

۷) تفاوت بین دانشگاه و دانشگاه های فنی- حرفه ای چیست؟

  • دانشگاه ها اساس کار خود را بر پایه مباحث نظری قرار می دهند و زمینه ساز مشاغل و فعّالیّت های علمی هستند. مدرک دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در دوره PHD پذیرفته می شود.
  • در دانشگاه های فنی- حرفه ای دروس عملی هستند. قبل از ورود یا هم زمان با تحصیل گذراندن دوره کـــار آمــــوزی الزامی می باشد. دانشگاه های فنی- حرفه ای برای افرادی پیشنهاد می شود که پس از اتمام تحصیل مایلند در بخش صنعت و اقتصاد مشغول به کــار شوند.رشته های مهندسی محور اصلی این دانشگاه ها می باشند. بعد از فارغ التحصیلی، امکان تحصیل در مقطع دکترا همواره ممکن نیست.

۸) هزینه ی تحصیل در آلمان چه قدر است؟
به طور کلی تحصیل در دانشگاه ها ی آلمان رایگان است. اما به عنوان مثال ایالت "نرد راین وست فالن" از دانشجویانی خارجی که قبلاً در کشور خود مدرک تحصیلی اخذ کرده اند و تمایل دارند برای بار دوم مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد بگیرند، شهریه در یافت می کند. این در حالی است که تعداد زیادی از دانشگاه ها هزینه تحصیل نمی گیرند اما معمولاً بورسیه ای هم برای دانشجویان در نظر گرفته نمی شود. برای تأمین مخارج زندگی ( اجاره مسکن، بیمه خدمات درمانی، خوراک و کتاب) حدوداً 650 یورو در ماه نیاز است. لازم به ذکر است که در حال حاضر دانشگاه های خصوصی و تعدادی از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل در یافت می کنند.

۹) آیا مدرک دانشگاه های ایران در آلمان پذیرفته می شود؟
آغاز به تحصیل با داشتن مدرک دیپلم و گواهی نامه پیش دانشگاهی در ایران و قبولی قطعی در یکی از دانشگاه های سراسری مستلزم به گذراندن دوره کالج است. پس از به پایان رساندن کالج فرد می تواند وارد دانشگاه شود.
کسی که در ایران دو سال در دانشگاه سراسری تحصیل کرده است می تواند پس از قبول شدن در امتحان زبان DSH وارد ترم یک دانشگاه شود. فردی که بیش از دو سال در دانشگاه دولتی ایران تحصیل کرده است، از طرف دانشگاه تعیین سطح علمی می شود و وارد ترم معادل می گردد. همان طور که واضح است ریز نمرات تأثیر به سزایی در تعیین سطح دارد.فردی که در دانشگاه آزاد پذیرفته شده است باید مدرک کارشناسی خود را اخذ کند تا بتواند در آلمان شروع به تحصیل کند. در مورد دانشگاه آزاد واحد های گذرانده شده ارزیابی و معادل سازی نمی شوند و تحصیل باید از ترم یک آغاز شود.

۱۰) آیا مدرک دانشگاه های آلمان در ایران معتبر است؟
به طور کلی مشکلی در پذیرفته شدن مدارک اخذ شده از آلمان وجود ندارد.تأیید مدارک از طریق وزارت علوم انجام می گیرد. مدرک ماگیستر(Magister) ، دیپلم (Diplom) و مستر(Master) از آلمان، در ایران به عنوان کار شناسی ارشد شناخته می شوند.

۱۱) چه مدارکی برای در خواست ویزا از سفارت آلمان مورد نیاز است؟
گذر نامه معتبر
عکس
مدرک دیپلم( نظام قدیم)، مدرک پیش دانشگاهی( نظام جدید)
پذیرش تحصیلی و یا تأییدیه در خواست
تأییدیه مالی
ریزنمرات تحصیلی

۱۲) تعهّد نامه مالی چیست؟
متقاضیان تحصیل درآلمان برای در خواست ویزا به ضمانت مالی از طرف بستگان در آلمان نیاز دارند. چنان چه یکی از بستگان در آلمان بخواهد مخرج شما را به عهده بگیرد، باید فرم تعهد مالی را از وزارت اتباع خارجی دریافت کند و پس از تکمیل آن را برای شما بفرستد. شما باید این فرم را هنگام درخواست ویزا به سفارت تحویل دهید.
وضعیت مالی می تواند از طریق حساب بانکی هم نشان داده شود.در این صورت لازم است تا مبلغ 8000 یورو در حسابی به نام شخص در خواست کننده موجود باشد. چنان چه ویزا صادر شود این مبلغ به حسابی در آلمان حواله می شود.در طول اقامت در آلمان امکان برداشت از این حساب وجود دارد. ویزای دانشجویی سال به سال تمدید می شود و نیاز است که برای هر سال مبلغ 8000 یورو در حساب وجود داشته باشد.

۱۳) آیا این امکان وجود دارد که بدون دانستن زبان آلمانی به آلمان سفر کرد و در آن جا قبل از ورود به دانشگاه در کلاس زبان شرکت کرد؟
خیر. در چنین شرایطی نمی توان به عنوان دانشجو وارد آلمان شد. برای تحصیل در دانشگاه های آلمان باید حداقل 400 الی 800 ساعت زبان آلمانی گذرانده شده باشد و مدارک زبانی آرائه شود. به این دلیل که در دانشگاه ها به طور کلی کلاس زبان در سطح مقدماتی برگزار نمی شود. چنین انتظار می رود که متقاضیان خارجی، د انش زبان آلمانی دارند و با آن تحصیل را شروع می کنند. این بدان معنی است که اگر مدرک زبان ارائه ندهید، در خواست شما برای تحصیل در آلمان رد می شود. برای درخواست ویزا باید حتماً پذیرش از دانشگاه داشته باشید. قبل از شروع به تحصیل باید هر دانشجوی خارجی امتحان زبان DSH را قبول شود. در صورت قبولی دراین امتحان شروع به تحصیل ممکن است.

۱۴) آیا این امکان وجود دارد که امتحان زبان برای ورود به دانشگاه را در ایران انجام داد؟
امتحان DSH تنها در دانشگاه های آلمان برگزار می شود و فقط می توان دو بار در آن شرکت کرد. اما این امکان وجود دارد که در امتحانات ZOP, GDS, KDS, Test-Daf شرکت کرد. این امتحانات معادل DSH هستند و برای ورود به دانشگاه قبول شدن در آن ضروری می باشد.

۱۵) آیا دانشجویان در حین تحصیل اجازه ی کار دارند؟
تمام دانشجویان خارجی این حق را دارند که 90 روز در سال به صورت تمام وقت کار کنند. اما توجه کنید که با درآمد حاصل از آن نمی توان هزینه کلیه مخارج زندگی را تأمین کرد. چنان چه بتوانید مشغول به کار شوید ماهانه حد اکثر 250 یورو در آمد خواهید داشت. از طرفی در نظر داشته باشید که آمار بیکاری در آلمان نسبتاً بالاست(15 در صد) و پیدا کردن کار دانشجویی با حقوق مناسب دشوار است.

۱۶) آیا می توان بعداز اتمام تحصیل و اخذ مدرک در آلمان اقامت کرد؟
اعتبار اجازه اقامت شما در آلمان با به پایان رسیدن دوره تحصیل شما از بین می رود. با این حال در صورتی که بعد از اتمام تحصیل، حد اکثر در طول یک سال بتوانید شاغل شوید، اجازه اقامت شما بسته به مدّت زمان قرار داد کاریتان قابل تمدیداست.

منبع: http://iraniande.blogfa.com

  انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 404

برچسب های مهم

Viel Spaß beim Deutsch Lernen

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما